Hotel Harnaś

1 kompleksowy projekt wnętrz
obejmujący wszystkie etapy
przedsięwzięcia:
prace koncepcyjne, wizualizacje,
koordynację prac remontowo-
budowlanych oraz wyceny
materiałów u wybranych
producentów
2 strategia marketingowa
i komunikacyjna marki
3 identyfikacja wizualna
4 wdrożenie marki na rynek

Zaprojektowany przez Leszka Filara, Przemysława Gawora i Jerzego Pilitowskiego Dom Wypoczynkowy Harnaś został wybudowany w latach 1966-1969. Architekci stworzyli modernistyczną bryłę, która nie przytłaczała okolicznej zabudowy. D. W. "Harnaś" posiadał w tamtych czasach 120 nowoczesnych pokoi z łazienkami oraz z pięknym widokiem na panoramę Tatr. Awangardowe wnętrza, markowa restauracja, obsługa przeszkolona w Forum i w Victorii oraz jeden z niewielu w Polsce barów, w którym można było zamówić trunki z Pewexu. Nic dziwnego, że wkrótce Harnaś dołączył do najmodniejszych miejsc swojej epoki.

Po latach świetności, a później latach stopniowego niszczenia obiekt został kupiony w 2014 roku. Uczestniczyliśmy w jego rewitalizacji na każdym etapie generalnej przebudowy, równolegle opracowując strategię marketingową i komunikacyjną oraz identyfikację wizualną dla przyszłego "Hotelu Harnaś", który, w naszym założeniu, miał połączyć w sobie legendę dawnych lat, tradycje designu oraz nowoczesność.

Głównym celem architektonicznej rewitalizacji Harnasia, autorstwa Krzysztofa Martyniaka, było otwarcie obiektu na otaczającą go naturę. Dominującącechą są przeszklenia pełnej szerokości i wysokości pomieszczeń: lobby, restauracji, klatek schodowych, pokojów oraz balustrad balkonów.

We wnętrzach użyliśmy monochromatycznej kolorystyki. Szarości podkreśliły modernistyczną tradycję obiektu, ale poprzez zastosowanie różnorodnych materiałów i faktur uzyskaliśmy efekt ciepła i przytulności. Winylowe tapety, betonowe reliefy ścienne, wzorzyste wykładziny pozwalają na wygodny i stylowy wypoczynek. Stanowią również dobrą oprawę dla mocnych akcentów: czerwonych lamp, designerskich błękitnych foteli tapicerowanego naturalną wełną czy turkusowych grzejników.

Dopełnieniem aranżacji wnętrz Hotelu HARNAŚ stała się, zaproponowana i wybrana przez nas, kolekcja unikalnych stu grafik pochodzących ze zbiorów Triennale Grafiki z okresu 1965-89 autorstwa zagranicznych artystów.

Wraz z zespołem KOPPHAGEN stworzyliśmy identyfikację wizualną nawiązującą do lat świetności obiektu oraz do nurtu modernizmu. Inspiracją dla logotypu Harnasia stał się szyld umiejscowiony na dachu dawnego budynku. Poszczególne litery poprawiono optyczne, otrzymując w ten sposób nowoczesne rozwiązanie z poszanowaniem tradycji. Założenia całej identyfikacji wizualnej zostały oparte na kontraście czerni i bieli oraz mocnych kształtach liter, tworzących samoistne układy graficzne.

Dopełnieniem prac projektowych było opracowanie przez nas prostej identyfikacji restauracji WIDOK. Logotyp nawiązuje do materiałów graficznych Hotelu Harnaś i wykorzystuje obecną w nich ramkę do zobrazowania rozpościerającego się przez restauracyjne okna widoku na panoramę Tatr.